Wednesday, July 18, 2007

yang terindah... yang tercantik... itu aku


(Cuba korang perhati baik-baik, terpancar sinar keimanan dicelah-celah dahi aku tuh kan..)

Assalamualaikum kekawan... Selamat sejahtera utk yang non halal (Keat)

Isshhh... pesal tangan aku tetiba menggigil jer nak type... alamak! dah tetekan CAPS LOCK lak.. Aku terharu lak baca citer korang nie.

Aku sekarang duduk kat bukit jalil. Takkan tak taw kat ner kot.. Jonah Lomu pun taw bukit jalil kat ner, sebab dia penah datang main rugby kat sini (masa commonwealth dulu). Tinggal bersama bini aku yang masih bergetah tuh (sila rujuk gambar kalu tak cayer), tapi aku pun aper kurang nyer. Masih seperti dulu, cuma bilangan rambut aku per square inch makin kurang. Belum bercahaya mata, masih mencuba dan terus mencuba. Lepas habis type ni pun aku akan terus mencuba jugak. Yeah bebeh, Good luck to me...


Keje kat tesco kajang. All this while aku memang dalam retail line. Biasa lah keje susun beras, susu, kicap dan kekadang kena maki ngan customer pun ada. Kalu aku jumper diaorang tuh kat luar siap lah sape yang maki hamun aku tuh.




Ni gambar aku perform masa staff party Tesco aku jun tahun nie dgn member2 tempat keje. Gitar aku sendiri tuh. Hasil titik peluh aku susun beras, kicap dan lain-lain lagi. Ibanez Gio series jer, Peavey Amp 75watt (2nd hand), yang ada tesorok kat belakang aku tuh. Hari-hari aku practise, aku bercita-cita nak jadi terrer cam Joe Satriani, Steve vai dan Eric Johnson. Atau sekurang-kurangnye macam Adi mus nizam atau seperfect araya, tapi lama-lama baru aku perasan yang aku nie, 'minat melebihi bakat jer' nampaknyer.

Aku sebenarnyer memang nak carik kwan2 lama nie suma, tapi aku tahu satu hari mesti ada member yang akan carik aku. Sebab aku tahu kekawan lama aku memang penyayang orang nyer. Last2 sekali Upiq yang kol aku dan make 'alive' again. Timo kasih Upiq.

Korang taw tak..... Aku masih ada simpan keset yang kte dubbing masa jemmin kat bkt gedong. Itu hari aku ada pasang, bini aku dgr, cam tak cayer jer... Jgn risau, at least kte dah peminat no.1. Dia pun dah sudi nak offer diri dia sebagai Presiden Kelab Peminat PlainWater.

Okey lah guyz... Chow... Aku nak pegi 'mencuba'lagi nih... Byak lagi aku nak citer nih, tapi sebab aircond pun dah siap pasang dan tambah pulak aku baru jer tukar lilin aromaterapi yang baru (perisa lavender), so aku chow dulu lah yer....

13 comments:

khunkeat said...

dakadil, wow, it's good to c u, but u nampak muda giler babi la woi.. muka sebiji NILKI. ok babe, i will drop by tesco when i kat saner yeah?

Rusty said...

Padil,

Gambar ko tu.. selepas mencuba..ke? sebelum mencuba...? Good to hear from u.

Fadil said...

hahahah....

Cube tgk betul2, sape2 yang tak nampak sinar keimanan, maknyanyer dia selalu tinggal sembahyang.
Tu pun aku cover sket, kalu tak lagi nampak klear. Aku tak mahu riak...

TT said...

Last sekali aku nampak "cahaya keimanan" tu kat Carrefour Subang Jaya. Hahaha..

nilki said...

dil sinar keimanan kononn
aku rasa muka bob jual nasi ayam masa bulan posa lagi hemsem..

asyik2 ko je kene pi beli nasi ayam..
padahal ramai yg tak posa..

dah lah tak posa..pi bukak posa ka masjid..missed nasi lam tray.
Aiie slalu dok depan skali masa amik nasi..
amik nasi..tutup ngan tray..pastu pi beli kueh kat glugor..

Upiq said...

Dil,

Nilki and Eddie mmg bleh ingat memacam oooo... even the smallest event pon dorang bleh cite lagi...

Aku rasa sel otak dorang terlebih larrr...

Upiq said...

Dil,

Rasa2... kaki ko yg bermuscle tu bleh carik makan lagi?... kali nih cukur betoi, huhhh....

Upiq said...

Dil.. kalo muka ko bleh nampak cahaya keimanan, muko bob aku nampak daging liat desasiswa cahaya...

Fadil said...

Upiq...

ko ingat tak, kte gi pasar malam taman ape tahhh kat belakang glugor tuh, aku tak ingat. Beli ubat gatal aiiee???

Lepas tuh gu makan nasi kandar terbest didunia... Sarip. beratur pun tak kesah.. ayam negro satu...

nilki said...

aku pi makan nasi sarip ari tu ngan ej ngan madi komputer..
rasa sama agi..
meleleh habaq lu..

ada satu gerai nasi kat glugor tu..
yang bungkus nasi ..bunyii..KKEETTAPP masa dia ikat..

Fadil said...

MAN APOMMM lah nama dia tak silap aku....

Anonymous said...

Keat, kalau u gi Tesco Kajang, u jangan lupa jumpa abg Upiq u ok. Dia dah lama tak bermesra dengan u semenjak Kuzy's wedding!!

khunkeat said...

lol....that's for sure beb. u cham ner? cool?